Annons - Nordic wellness

PT:n: Så håller du träningsmotivationen vid liv

Januari är gymmens månad. Det är nu många av oss går ”all in” med träningen. Men så kommer februari och den där känslan av att motivationen är på nedgång infinner sig.

Här tipsar Linus Högberg, personlig tränare på Nordic Wellness i Göteborg, om knepen du kan ta till för att hålla träningsmotivationen vid liv.

1. Anlita en personlig tränare
Konsultera en PT som hjälper dig att styra upp rimliga mål och som finns vid din sida både i medvind och motgång.

2. Planera nästa pass redan idag
Boka in kommande träningspass redan nu, gärna med en veckas framförhållning. Ett annat knep är att bestämma en träningstid tillsammans med en vän, då blir du ännu mer benägen att hålla ditt löfte.

3. Testa olika träningsformer
Du som känner att träningen blir allt för ensidig bör förstås testa olika typer av träningsformer. Då minskar risken för att du ska bli uttråkad. Testa så många olika träningsformer som möjligt för att ta reda på vilken typ av träning du hart mest glädje av. Varför inte växla mellan gruppträning, där lagkänslan är en grym motivationshöjare, och ensamtid på gymmet där du peppar dig själv?

Hitta din personliga tränare på Nordic Wellness

Publicerad 17 jan 2020